Quantcast
Channel: CeAQUA » Denuncias en consulados argentinos
Viewing all articles
Browse latest Browse all 10

Cuatro denuncies más dende Asturies van sumase a la Querella Arxentina

$
0
0

El cónsul arxentín de Vigo va recibir en Xixón los casos del espoliu del Atenéu Obreru, amás d’otros sobre asesinaos, presos y trabayu esclavu

El xueves 21 de mayu, el cónsul de l’Arxentina en Vigo, Roberto Gudiño, va desplazase a Xixón y va recibir a les 19 hores, nel centru municipal d’El Llano, cuatro denuncies nueves que se van sumar a la Querella Arxentina. Trátase de dos casos sobre asesinaos y presos na posguerra (ún d’ellos protagonista del trístemente famosu «trabayu esclavu» y asesináu en monte, onde taba fugáu), otru sobre un represaliáu políticu nos años setenta y, finalmente, la denuncia del Atenéu Obreru de Xixón por robu y espoliu de los sos edificios, pinacoteca y biblioteca depués de la entrada de les tropes golpistes na ciudá n’ochobre de 1937. La Comuna d’Asturies, el grupu asturianu que forma parte de CeAQUA (Coordinadora estatal d’apoyu a la Querella Arxentina contra crímenes del franquismu), vien recopilando casos asturianos socedíos na etapa que garra esta causa, ente’l golpe d’Estáu de Franco en 1936 y les primeres elecciones democrátiques en 1977. N’abril del añu pasáu La Comuna d’Asturies promovió la primera presentación de denuncies nel Consuláu d’Arxentina en Madrid, a les que siguieron en mayu otres ante’l Consuláu de Vigo y más denuncies nueves en Madrid nel mes de xunetu. 
 
Los casos que se lleven agora a la causa contra los crímenes del franquismu son estos:
 
Luis Pascual, presidente del Atenéu Obreru de Xixón, por alcuerdu de la so xunta directiva, presenta una denuncia por robu y espoliu de los sos edificios, pinacoteca y bilioteca namás cayer la ciudá nes manes de les tropes franquistes. El so patrimoniu taba formáu por un edificiu na cai Ezcurdia de cuatro pisos, un solar al que se diba treslladar la sede central, otros dos locales n’El Llano y La Calzada, una biblioteca de más de 30.000 volúmenes y una pinacoteca con pintures, ente otros, de Solana, Valle, Piñole, Pardo, Vicente, Regoyos… Los cuadros y los muebles desapaecieron y la Falanxe quemó más de la metá de los llibros, anque los que sobrevivieron consérvense güei na biblioteca municipal Xovellanos. Tolos inmuebles foron requisaos poles autoridaes franquistes. El secretariu del Atenéu, Rufino García González, foi fusiláu y otros socios sufrieron prisión, como Argimiro Soberón Migoyo, José Ramón Argüelles, Maximino Riera Rodríguez, Caprasio Muñiz Valdés, Constantino Suárez (encarceláu dos veces y al que-y negaron el permisu de fotógrafu ambulante por pertenecer al Atenéu) y Emilio Robles Muñiz «Pachín de Melás» (muertu de tuberculosis na cárcel).
Boni Ortiz presenta denuncia por detenciones, nes que sufrió malos tratos y foi testigu de tortures a compañeros por parte de miembros de la Brigada Político-Social que cita nel so escritu. La primer detención foi en 1971, con 17 años, cuando tuvo presu 11 díes nes comisaríes de Xixón y Uviéu por actividaes de protesta como miembru de l’asociación cultural Gesto. Volvieron detenelu aquel añu con otros dos compañeros acusaos de terrorismu. Nel xuiciu condenáronlu a dos años y cuatro meses de prisión y una multa. Boni Ortiz salió de la cárcel en 1975, depués de pasar peles d’El Coto, Uviéu y Zaragoza. En 1976, mentes facía’l serviciu militar, detuviéronlu con otros compañeros pola so militancia na OIC (Organización de Izquierda Comunista). Cola amnistía pola coronación de Xuan Carlos I sobreseyóse la causa.
Luis Álvarez Pascual, xornaleru residente en Riel.lu (Teberga), participó na defensa del Gobiernu republicanu lluchando nel so Exércitu. Cuando’l Frente Norte cayó, la Falanxe foi a buscalu a so casa y lleváronlu al Palaciu d’Entragu, centru de detención y tortura onde desapaeció. Una de les hermanes vio a un falanxista cola cazadora de Luis y cinco tumbes recién escavaes. Años depués, súpose qu’aquella nueche desapaecieren del palaciu Manuel Martínez Álvarez, Ceferino Lorenzo Arias y Ramón «el de la Calderera», toos d’Entragu, y Julio Lombardero, vecín de Riel.lu. Otru hermanu de Luis, Manuel Álvarez Pascual, tamién xornaleru y residente en Riel.lu, lluchó nel Exércitu de la República hasta la cayida del Frente Norte. Xulgáronlu por «auxiliu a la rebelión» y condenáronlu a 15 años. Deteníu, pasó pel palaciu de la Diputación, La Cadellada, la Cárcel Modelu d’Uviéu y la Tabacalera de Santander, d’onde salió en 1941 en llibertá condicional. En 1948 marchó clandestinamente d’España pa Venezuela. Nun volvió hasta 1977. María Isabel Alonso Álvarez denuncia estos casos con so madre, Trinidad Álvarez Pascual, de 86 años, hermana de Luis y Manuel.
Francisco Muñiz Rodríguez nació en Soto, Llorío (Llaviana), en 1913. Mineru y comunista, participó na revolución d’Ochobre y na Guerra Civil como milicianu. Al cayer el Frente Norte, echóse al monte, onde tuvo fugáu hasta xineru de 1940, cuando-y dispararon n’El Raigusu. Entregóse n’abril y condenáronlu a cadena perpetua. Pasó per delles prisiones y redimió penes trabayando nel destacamentu penal d’El Pozu Samuño. Nel añu 1943 soltáronlu, pero pola so implicación col PCE tuvo que volver echase al monte en 1946. La Guardia Civil asesinólu en Polio (Mieres) el 19 de mayu de 1947 con otros cuatro guerrilleros, Manuel Vizcaíno, Ovidio Llaneza, Constantino Rubio y Josepín González. Presenta la denuncia’l so nietu, Paco Ramos Muñiz.
Asturias 21 mayo 2015
Cuatro denuncias más desde Asturias se sumarán a la Querella Argentina
El cónsul argentino de Vigo va a recibir en Xixón los casos del expolio del Ateneo Obrero, además de otros sobre asesinados, presos y trabajo esclavo
El jueves 21 de mayo, el cónsul del Argentina en Vigo, Roberto Gudiño, se desplazará a Xixón y recibirá a las 19 horas, en el centro municipal de El Llano, cuatro denuncias nuevas que se van sumar a la Querella Argentina. Se trata de dos casos sobre asesinados y presos en la posguerra (uno de ellos protagonista del trístemente famoso «trabajo esclavo» y asesinado en el monte, donde estaba fugado), otro sobre un represaliado político en los años setenta y, finalmente, la denuncia del Ateneo Obrero de Xixón por robo y expolio de su edificios, pinacoteca y biblioteca después de la entrada de las tropas golpistas en la ciudad en octubre de 1937. La Comuna d’Asturies, el grupo asturiano que forma parte de CeAQUA (Coordinadora estatal de apoyo a la Querella Argentina contra crímenes del franquismo), viene recopilando casos asturianos sucedidos en la etapa que abarca esta causa, entre el golpe de Estado de Franco en 1936 y las primeras elecciones democráticas en 1977. En abril del año pasado La Comuna d’Asturies promovió la primera presentación de denuncias en el Consulado de Argentina en Madrid, a las que han seguido en mayo otras ante el Consulado de Vigo y más denuncias nuevas en Madrid en el mes de julio.
Los casos que se llevan ahora a la causa contra los crímenes del franquismo son estos:
Luis Pascual, presidente del Ateneo Obrero de Xixón, por acuerdo de su junta directiva, presenta una denuncia por robo y expolio de su edificios, pinacoteca y bilioteca inmediatamente después de caer la ciudad en manos de las tropas franquistas. Su patrimonio estaba formado por un edificio en la calle Ezcurdia de cuatro pisos, un solar al que se iba a trasladar su sede central, otros dos locales en El Llano y La Calzada, una biblioteca de más de 30.000 volúmenes y una pinacoteca con pinturas, entre otros, de Solana, Valle, Piñole, Pardo, Vicente, Regoyos… Los cuadros y los muebles desaparecieron y la Falange quemó más de la mitad de los libros, aunque los que han sobrevivido se conservan hoy en la biblioteca municipal Jovellanos. Todos los inmuebles fueron requisados por las autoridades franquistas. El secretario del Ateneo, Rufino García González, fue fusilado y otros socios sufrieron prisión, como Argimiro Soberón Migoyo, José Ramón Argüelles, Maximino Riera Rodríguez, Caprasio Muñiz Valdés, Constantino Suárez (encarcelado dos veces y al que le negaron el permiso de fotógrafo ambulante por pertenecer al Ateneo) y Emilio Robles Muñiz “Pachín de Melás” (muerto de tuberculosis en la cárcel).
Boni Ortiz presenta denuncia por detenciones, en las que sufrió malos tratos y fue testigo de torturas a compañeros por parte de miembros de la Brigada Político-Social que cita en su escrito. La primera detención fue en 1971, con 17 años, cuando estuvo preso 11 días en las comisarías de Xixón y Uviéu por actividades de protesta como miembro de la asociación cultural Gesto. Lo volvieron a detener aquel año con otros dos compañeros acusados de terrorismo. En el juicio fue condenado a dos años y cuatro meses de prisión y una multa. Boni Ortiz salió de la cárcel en 1975, después de pasar por las de El Coto, Uviéu y Zaragoza. En 1976, mientras hacía el servicio militar, fue detenido con otros compañeros por su militancia en la OIC (Organización de Izquierda Comunista). Con la amnistía por la coronación de Juan Carlos I fue sobreseída la causa.
Luis Álvarez Pascual, jornalero residente en Riel.lu (Teberga), participó en la defensa del Gobierno republicano luchando en su Ejército. Cuando el Frente Norte cayó, la Falange fue a buscarlo a su casa y lo llevó al Palacio de Entragu, centro de detención y tortura en el que desapareció. Una de sus hermanas vio a un falangista con la cazadora de Luis y cinco tumbas recién excavadas. Años después, se supo que aquella noche habían desaparecido del palacio Manuel Martínez Álvarez, Ceferino Lorenzo Arias y Ramón «el de la Calderera», todos de Entragu, y Julio Lombardero, vecino de Riel.lu. Otro hermano de Luis, Manuel Álvarez Pascual, también jornalero y residente en Riel.lu, luchó en el Ejército de la República hasta la caída del Frente Norte. Fue juzgado por «auxilio a la rebelión» y condenado a 15 años. Detenido, pasó por el palacio de la Diputación, La Cadellada, la Cárcel Modelo de Uviéu y la Tabacalera de Santander, de donde salió en 1941 en libertad condicional. En 1948 se marchó clandestinamente de España con destino a Venezuela. No regresó hasta 1977. María Isabel Alonso Álvarez denuncia estos casos con su madre, Trinidad Álvarez Pascual, de 86 años, hermana de Luis y Manuel.
Francisco Muñiz Rodríguez nació en Soto, Llorío (Llaviana), en 1913. Minero y comunista, participó en la revolución de Octubre y en la Guerra Civil como miliciano. Al caer el Frente Norte, se fugó al monte, donde estuvo escondido hasta enero de 1940, cuando le dispararon en El Raigusu. Se entregó en abril y fue condenado a cadena perpetua. Pasó por varias prisiones y redimió penas trabajando en el destacamento penal de El Pozu Samuño. En el año 1943 salió de prisión, pero por su implicación con el PCE tuvo que volver a huir al monte en 1946. La Guardia Civil lo asesinó en Polio (Mieres) el 19 de mayo de 1947 con otros cuatro guerrilleros, Manuel Vizcaíno, Ovidio Llaneza, Constantino Rubio y Josepín González. Presenta la denuncia su nieto, Paco Ramos Muñiz.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 10

Latest Images

Trending Articles





Latest Images